Калькулятор підвіски
Калькулатор для розрахунку налаштування підвіски мотоцикла рахує САГ у відсотках.
Передня найменування параметра | Передня величина, мм | Передній відсоток, % | Задня найменування параметра | Задня величина, мм | Задній відсоток, % |
---|---|---|---|---|---|
САГ для амортизаторів без райдера (перд/зад) | |||||
Передня вилка розвантажена | Задня вилка розвантажена | ||||
Хитнули вниз | Качнули вниз | ||||
Середнє значення | Середнє значення | ||||
Хитнули вгору | Качнули вгору | ||||
САГ для амортизаторів с райдером в екіпі (перед/зад) | |||||
Качнули вниз | Качнули вниз | ||||
Середнє значення | Середнє значення | ||||
Качнули вгору | Качнули вгору | ||||
Механичні налаштування амортизаторів (записати параметри) | |||||
Преднатяг | клік або мм | Преднатяг | клік або мм | ||
Стиск (compression) | клік | Стиск (compression) | клік | ||
Відбій (rebound) | клік | Відбій (rebound) | клік |
Методика заміру САГ підвіски
1. Рекомендовані значення САГ
Рекомендовані діапазони САГ для різних умов їзди:
- Вільний САГ (Free Sag): 10-20% від загального ходу підвіски.
- Навантажений САГ (Race Sag): 25-35% від загального ходу підвіски.
2. Підготовка до вимірювання
Перед початком замірів переконайтеся, що транспортний засіб знаходиться на рівній і твердій поверхні, а тиск у шинах відповідає рекомендаціям виробника. Підготуйте необхідні інструменти: рулетка або лінійка, стійка (якщо є), помічник для точнішого вимірювання та таблиця для фіксації результатів.
3. Вимірювання для передньої вилки
L1 – Передня вилка розвантажена
Підніміть передню частину мотоцикла або велосипеда так, щоб переднє колесо було відірване від землі, і підвіска була повністю розтягнута. Виміряйте відстань від нижньої точки кріплення вилки до нерухомої точки на рамі або маятнику. Запишіть це значення як L1 у таблицю.
L2 – Передня вилка без райдера
Опустіть мотоцикл або велосипед на землю. Хитніть підвіску, спочатку стиснувши, потім розтягнувши її. Після стабілізації виміряйте відстань від нижньої точки кріплення вилки до тієї ж точки на рамі або маятнику. Запишіть це значення як L2 у таблицю.
L3 – Передня вилка з райдером
Сідайте на транспортний засіб у повному екіпіруванні та в природній посадці. Хитніть підвіску, як і в попередньому кроці. Після стабілізації помічник має виміряти відстань від нижньої точки кріплення вилки до тієї ж точки на рамі або маятнику. Запишіть це значення як L3 у таблицю.
4. Вимірювання для заднього амортизатора
Вимірювання заднього амортизатора виконується за тією ж методикою, що і для передньої вилки:
L1 – Задній амортизатор розвантажений
Підніміть задню частину мотоцикла або велосипеда так, щоб заднє колесо було відірване від землі, і підвіска була повністю розтягнута. Виміряйте відстань від нижньої точки кріплення амортизатора до нерухомої точки на рамі або маятнику. Запишіть це значення як L1 у таблицю.
L2 – Задній амортизатор без райдера
Опустіть мотоцикл або велосипед на землю. Хитніть підвіску, спочатку стиснувши, потім розтягнувши її. Після стабілізації виміряйте відстань від нижньої точки кріплення амортизатора до тієї ж точки на рамі або маятнику. Запишіть це значення як L2 у таблицю.
L3 – Задній амортизатор з райдером
Сідайте на транспортний засіб у повному екіпіруванні та в природній посадці. Хитніть підвіску, як і в попередньому кроці. Після стабілізації помічник має виміряти відстань від нижньої точки кріплення амортизатора до тієї ж точки на рамі або маятнику. Запишіть це значення як L3 у таблицю.
5. Розрахунок САГ
Після отримання значень L1, L2, і L3, ви можете розрахувати Вільний САГ (Free Sag) і Навантажений САГ (Race Sag):
Free Sag = L1 – L2
Race Sag = L1 – L3
6. Розрахунок САГ у відсотках
Щоб визначити, чи відповідає САГ рекомендованим значенням, розрахуйте його у відсотках від загального ходу підвіски:
Sag (%) = L1 – L3 Загальний хід підвіски × 100%
Висновок
Заміри та налаштування САГ — це важлива процедура, яка значно впливає на поведінку вашого мотоцикла або велосипеда. Регулярно перевіряйте і налаштовуйте підвіску для забезпечення максимальної стабільності, комфорту та безпеки під час їзди.