07.06.2025

Правила змагання офлайн

РЕГЛАМЕНТ (ПРАВИЛА) ПРОВЕДЕННЯ ЗМАГАНЬ З МОТО ДЖИМХАНИ (ШВИДКІСНОГО МАНЕВРУВАННЯ НА МОТОЦИКЛІ ПОМІЖ ШТУЧНИХ ПЕРЕШКОД)

Розділ 1: Загальні умови 

1.1. Мета змагань. Змагання з мотоджимхани (швидкісного маневрування на мотоциклі між штучними перешкодами) проводяться з метою:

  • Популяризації мотоспорту серед широких верств населення.
  • Підвищення рівня технічної підготовки та майстерності водіїв.
  • Формування культури безпечного водіння та дотримання правил дорожнього руху.
  • Сприяння розвитку спортивного духу, взаємоповаги та чесної конкуренції серед учасників.
  • Створення умов для активного відпочинку та обміну досвідом між спортсменами.

1.2. Організатори змагань. Змагання організовуються та проводяться відповідно до чинного законодавства України. Організатори несуть відповідальність за підготовку траси, забезпечення технічного контролю, хронометражу та безпеки учасників і глядачів.

1.3. Учасники змагань.

  • До участі допускаються особи, які пройшли реєстрацію, надали необхідні документи та погодилися з умовами регламенту.
  • Учасники зобов’язані використовувати захисне екіпірування, яке включає застібнутий шолом.
  • Вікові обмеження: До участі допускаються діти віком від 8 до 16 років виключно за умови супроводу одного з батьків або уповноваженої особи, яка письмово підтверджує свою згоду на відповідальність за дитину під час змагань.

1.4. Загальні правила безпеки. З метою забезпечення безпеки учасників та глядачів:

  • Категорично забороняється використання техніки в аварійному стані.
  • Усі учасники зобов’язані дотримуватися вказівок організаторів, маршалів та суддів.

1.5. Погодні умови та форс-мажор. У разі несприятливих погодних умов (сильний вітер, злива, ураган, торнадо, падіння метеоритів тощо) або інших форс-мажорних обставин організатори залишають за собою право:

  • Перенести дату проведення змагань на більш сприятливий час.
  • Скасувати змагання, якщо умови становлять небезпеку для учасників, глядачів або організаторів. У разі прийняття такого рішення організатори зобов’язані завчасно повідомити учасників через офіційні канали зв’язку (сайт, соціальні мережі або інші доступні способи).

1.6. Види змагань та класи ТЗ. Змагання можуть проводитися в різних класах, що визначаються організаторами залежно від типу транспортних засобів, їхньої потужності або інших технічних характеристик. Інформація про класи оголошується до початку змагань.

1.7. Правила реєстрації. Заявки на участь приймаються онлайн або в день змагань. Реєстрація вважається завершеною після отримання стартового номера та проходження технічної інспекції.

1.8. Відповідальність. Учасники беруть участь у змаганнях на власний ризик. Організатори не несуть відповідальності за можливі травми, пошкодження техніки або майна, що можуть виникнути під час змагань.

Розділ 2: Права та обовязки Учасників змагань 

2.1. Захисне екіпірування. Учасники зобов’язані використовувати:

  • Застібнутий шолом, що відповідає стандартам безпеки.
  • Рукавички, захист колін та ліктів рекомендуються, але залишаються на розсуд учасників.
  • Учасники молодшої вікової категорії (8–16 років) повинні мати додатковий захист: черепаху (захист хребта) та накладки на плечі.

2.2. Кількість транспортних засобів. Кожен учасник може брати участь у змаганнях на одному транспортному засобі (ТЗ). Декілька учасників можуть використовувати один ТЗ почергово, відповідно до своїх стартових номерів, за умови попереднього повідомлення організаторів до початку змагань.

2.3. Відповідальність за дітей-учасників. Учасники віком від 8 до 16 років допускаються до змагань лише за умови:

  • Наявності письмової згоди батьків або законного представника.
  • Супроводу дорослої особи, яка несе повну відповідальність за дитину під час перебування на території змагань.

2.4. Поведінка учасників.

  • Учасники зобов’язані дотримуватись спортивної етики, поважати суперників, суддів та організаторів.
  • Забороняється створення перешкод роботі суддівської комісії, порушення громадського порядку, або перебування у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння.

2.5. Допуск до змагань. Учасники допускаються до старту лише після:

  • Успішного проходження технічної інспекції ТЗ.
  • Реєстрації, отримання стартового номера та внесення всіх необхідних даних до списку учасників.

2.6. Дискваліфікація. Учасники можуть бути дискваліфіковані за:

  • Порушення правил безпеки.
  • Неспортивну поведінку.
  • Використання техніки, що не відповідає вимогам Регламенту.
  • Відмову дотримуватися вказівок організаторів або суддів.

2.7. Рекомендації для новачків. Для учасників, які вперше беруть участь у змаганнях, організатори можуть провести вступний інструктаж або тренувальний заїзд для ознайомлення з трасою. Це дозволить уникнути помилок та покращити безпеку.

2.8. Добровільна згода. Реєструючись на змагання, учасники підтверджують, що:

  • Ознайомлені з правилами та погоджуються їх дотримуватися.
  • Беруть участь у змаганнях на власний ризик.

2.9. Фінансові аспекти. Організатори можуть стягувати реєстраційний внесок за участь у змаганнях. Розмір внеску та умови його сплати повідомляються заздалегідь.

Розділ 3: Вимоги до транспортних засобів (далі – ТЗ)

3.1. До участі в змаганнях допускаються транспортні засоби, що перебувають у справному технічному стані. Усі системи ТЗ, зокрема гальма, кермування та двигун, повинні бути повністю справними. На ТЗ не повинно бути виступаючих частин або елементів, які можуть призвести до травмувань учасників чи інших осіб, а також не допускається витікання технічних рідин.

3.2. Використання викрадених ТЗ суворо заборонено. Організатори залишають за собою право вимагати документальне підтвердження права власності, договору оренди чи іншого правового підґрунтя для законного володіння чи користування ТЗ. У разі, якщо ТЗ використовується виключно як спортивний інвентар, надання таких документів не є обов’язковим, проте учасник повинен письмово підтвердити відповідність цього ТЗ умовам змагань.

3.3. На кожному ТЗ повинен бути розміщений стартовий номер учасника. Місце розташування стартового номера визначається організаторами та повідомляється учасникам під час реєстрації.

3.4. Відповідність ТЗ вимогам цього Регламенту перевіряється технічними інспекторами (маршалами) після реєстрації учасника. У разі виявлення невідповідностей, учаснику надається можливість усунути їх до початку змагань і пройти повторну технічну перевірку. У разі відмови від усунення виявлених недоліків або їх неусунення у встановлений термін, ТЗ не допускається до участі в змаганнях.

3.5. Організатори змагань не несуть відповідальності за правовий статус та легальність використання транспортних засобів, що беруть участь у змаганнях.

 4. Класи транспортних засобів (ТЗ)

4.1. Усі транспортні засоби, що беруть участь у змаганні, розподіляються на класи залежно від їхніх технічних характеристик або інших параметрів. Кількість і типи класів визначаються організаторами заздалегідь та оголошуються учасникам до початку змагань.

4.2. У разі виникнення спірних моментів, пов’язаних із класифікацією ТЗ, організатори мають право самостійно визначити клас, до якого найкраще підходить конкретний транспортний засіб. Це рішення є остаточним і не підлягає оскарженню.

4.3. Клас вважається таким, що сформувався, якщо у ньому бере участь щонайменше чотири учасники. У разі, якщо кількість учасників у класі менша за чотири, організатори залишають за собою право об’єднати цей клас із іншим на власний розсуд.

5. Реєстрація учасників

5.1. Учасники можуть подати заявку на участь у змаганнях онлайн через офіційний сайт організаторів або особисто в день змагань, заповнивши відповідний бланк під час передстартового контролю.

5.2. Реєстрація учасника є підтвердженням того, що він ознайомлений із регламентом змагань та погоджується виконувати його умови. Учасник також зобов’язаний заповнити заявку та отримати стартовий номер.

5.3. Після отримання стартового номера кожен учасник зобов’язаний представити свій транспортний засіб для проходження технічної інспекції.

5.4. Організатори залишають за собою право відмовити у реєстрації будь-якому учаснику без пояснення причин. Це може включати, але не обмежується, підозрою у порушенні правил або ризиком для безпеки.

 6. Опис змагань

6.1. Структура заїзду. Змагання складається з однієї швидкісної ділянки зі стартовою та фінішною лініями, які можуть бути поєднані. Траса визначається заздалегідь і включає штучні перешкоди.

6.2. Порядок проведення заїзду:

  • Перед стартом кожен учасник має право пройти трасу пішки у визначений організаторами час, щоб запам’ятати її схему. Тренувальні заїзди безпосередньо по трасі заборонені, проте дозволяється тренування на окремій ділянці.
  • Старт учасників здійснюється індивідуально, у порядку, визначеному їхніми класами, від найповільнішого (N) до найшвидшого (A).
  • Після оголошення стартового номера учасник має зайняти позицію у стартовому майданчику.
  • За сигналом маршала учасник починає рух, при цьому хронометраж стартує у момент перетину переднім колесом стартової лінії.
  • Фініш фіксується після повної зупинки ТЗ у межах фінішного майданчика, а час зупиняється у момент перетину переднім колесом фінішної лінії.
  • Кожному учаснику надається дві спроби проходження траси, у залік береться кращий час.

6.3. Обмеження для учасників. Учасникам забороняється:

  • Перебувати на трасі під час проходження заїзду іншими учасниками.
  • Паркувати транспортні засоби поза межами спеціально відведених зон.
  • Втручатися у роботу суддів або створювати інші перешкоди.
  • Перебувати у зоні суддівської комісії без дозволу.

6.4. Дисциплінарні заходи. У разі порушення правил змагань до учасника можуть бути застосовані наступні санкції:

  • Попередження.
  • Нарахування штрафних секунд до найкращого часу проходження траси.
  • Дискваліфікація.

7. Проходження траси

7.1. Дотик траси ногами. Учаснику дозволяється торкатися асфальту ногою виключно у стартовому та фінішному боксах. В інших частинах траси дотик асфальту карається штрафними секундами.

7.2. Зупинка у фінішному боксі. Транспортний засіб має повністю зупинитися в межах фінішного боксу. Невиконання цієї вимоги тягне за собою нарахування штрафних секунд.

7.3. Фіксація порушень. Порушення, допущені учасником під час проходження траси, фіксуються суддею підняттям прапора відповідного кольору. Учасники можуть переглянути інформацію про порушення після завершення заїзду.

7.4. Відновлення схеми проходження. Якщо учасник відхилився від схеми проходження траси, він зобов’язаний повернутися до місця, де було допущено помилку, та продовжити рух згідно з правильною схемою. У разі, якщо учасник не відновлює правильне проходження траси, спроба вважається незарахованою.

7.5. Штрафи:

•  Будь-який дотик до конуса Учасником або його ТЗ+1 сек.
•  Торкання ногою асфальта (штраф не нараховується якщо під час торкання стопа стоїть на підніжці або у випадку торкання коліном)+1 сек.
•  Декілька торкань ногою асфальта поспіль+3 сек.
•  Фінішування поза меж фінішного майданчика (або якщо ТЗ впав в зоні фінішу і якась його частина вийшла з зони майданчика)+3 сек.
•  Не було перетину лінії між жовтими конусами+2 сек.
•  Якщо учасник впав, то за підіймання ТЗ штрафний час не нараховується, час не зупиняється. Маршали мають право допомогти підняти ТЗ. ——

8. Визначення результатів 

8.1. Фіксація часу. Час проходження першого та другого заїзду кожного учасника фіксується автоматичною системою телеметрії.

8.2. Хронометраж (автоматичний):

  • Автоматична система телеметрії починає відлік часу в момент перетину переднім колесом ТЗ стартової лінії та завершує відлік у момент перетину фінішної лінії.
  • У разі, якщо хронометраж має дві цифри після секунд, третя цифра встановлюється на значення “9” для більш точного обліку (наприклад, 1 хвилина: 12 секунд, 56 мілісекунд відображатиметься як 1:12,569).

8.3. Штрафні секунди. До зафіксованого часу додаються штрафні секунди, якщо учасник порушив правила проходження траси (згідно з пунктом 7.5).

8.4. Визначення переможців. Переможцями змагань стають учасники, які продемонстрували найкращі результати:

  • У загальному заліку.
  • У підкласах (за наявності окремих класифікацій).

8.5. Оскарження результатів. Учасник має право оскаржити рішення суддів до початку оголошення результатів і церемонії нагородження. Для оскарження необхідно надати відеодоказ, на якому чітко видно обставини можливого порушення.

9. Траса та її позначення

9.1. Траса. Змагання проходять на асфальтованому майданчику, на якому розставлені конуси відповідно до схеми, затвердженої організаторами. Схема заїзду публікується до початку змагань, і учасникам надається можливість ознайомитися з нею (в паперовому або електронному форматі).

9.2. Позначення конусів:

                                     Червоний конусПоворот праворуч
                                      Синій конусПоворот ліворуч
Червоний конусз жовтою полосоюПоворот праворуч більш ніж 270°
Синій конусз жовтою полосоюПоворот ліворуч більш ніж 270°
                               Пара жовтих конусівПроїхати між конусами
                                Пара жовтих конусів з білою лінієюПереднє колесо має перетнути білу лінію

10. Класи учасників

10.1. Перехід або підтвердження класу якщо участь в змаганнях приймає діючий спортсмен А класу:

А = 100-103% (третина етапів за сезон але не менше 3 етапів)*

B = 103-105%

C1 = 105-110%
C2 = 110-115%

D1 = 115-120%

D2 = 120-130%

N = 130%-

*підтвердження класу кожен рік

Незалежно від того чи переможе спортсмен А класу чи ні, відсотки будуть рахуватися від учасника який приїде на 1 місце.

10.2. Перехід або підтвердження класу якщо діючий спортсмен А класу не приймає участь в змаганнях:

Визначення відсотку переможця змагань вираховується від різниці його найкращого підтвердженого часу на схемі GP8 та рекордного часу українського спортсмена на цій схемі.

Якщо у переможця немає підтвердженого часу (відео), то йому потрібно проїхати схему GP8 п’ять разів (найкращий час чистого заїзду береться за основу). Якщо переможець з якихось причин відмовляється їхати GP8 (не може запам’ятати скільки вісімок треба проїхати, принципово не катає цю схему або інше). В такому разі для розрахунку % береться підтверджений час GP8 наступного учасника (2 місце, 3 місце, 4 місце…).

Приклад результату GP8:

Рекорд: 25.618

Переможець змагань: 27.399 (106.95%)

На змаганнях переможець показав час 56.459сек.

Значить цей час – це 106.95% (надається клас C1)

Як вирахувати час для 100% щоб визначити відсотки для всіх учасників змагань:

56.459/106.95*100=52.790сек.

52.790 – береться за основу як 100%

Якщо в змаганнях переміг учасник у якого час на GP8 краще ніж рекорд українського спортсмена, то його час на змаганнях береться як 100%

11. Бали

11.1. Основні бали нараховуються в залежності від зайнятого місця учасником змагань. Максимальна кількість балів (1000) нараховується за 1 місце.

МІСЦЕОСНОВНІ БАЛИМІСЦЕОСНОВНІ БАЛИ
110002953
29003048
38103143
47293239
56563335
65903432
75313529
84783626
94303723
103873821
113483919
123134017
132814115
142534214
152284313
162054412
171854511
181674610
19150479
20135488
21122497
22110506
2399515
2489524
2580533
2672542
2765551
2859

11.2. Додаткові бали нараховуються в залежності від відсотку відставання від лідера. Максимальна кількість додаткових балів (500). Чим менше відставання від лідера, тим більше додаткових балів отримує учасник. Зайняте місце ні як не впливає на додаткові бали.

Формула для розрахунку додаткових балів:

= if(O2<=150;(TRUNC(500-MOD(O2*10;1000)));0)