07.06.2025

Калькулятор підвіски

Калькулатор для розрахунку налаштування підвіски мотоцикла рахує САГ у відсотках.

Передня найменування параметра Передня величина, мм Передній відсоток, % Задня найменування параметра Задня величина, мм Задній відсоток, %
САГ для амортизаторів без райдера (перд/зад)
Передня вилка розвантажена Задня вилка розвантажена
Хитнули вниз Качнули вниз
Середнє значення Середнє значення
Хитнули вгору Качнули вгору
САГ для амортизаторів с райдером в екіпі (перед/зад)
Качнули вниз Качнули вниз
Середнє значення Середнє значення
Качнули вгору Качнули вгору
Механичні налаштування амортизаторів (записати параметри)
Преднатяг клік або мм Преднатяг клік або мм
Стиск (compression) клік Стиск (compression) клік
Відбій (rebound) клік Відбій (rebound) клік

Методика заміру САГ підвіски

1. Рекомендовані значення САГ

Рекомендовані діапазони САГ для різних умов їзди:

  • Вільний САГ (Free Sag): 10-20% від загального ходу підвіски.
  • Навантажений САГ (Race Sag): 25-35% від загального ходу підвіски.

2. Підготовка до вимірювання

Перед початком замірів переконайтеся, що транспортний засіб знаходиться на рівній і твердій поверхні, а тиск у шинах відповідає рекомендаціям виробника. Підготуйте необхідні інструменти: рулетка або лінійка, стійка (якщо є), помічник для точнішого вимірювання та таблиця для фіксації результатів.

3. Вимірювання для передньої вилки

L1 – Передня вилка розвантажена

Підніміть передню частину мотоцикла або велосипеда так, щоб переднє колесо було відірване від землі, і підвіска була повністю розтягнута. Виміряйте відстань від нижньої точки кріплення вилки до нерухомої точки на рамі або маятнику. Запишіть це значення як L1 у таблицю.

L2 – Передня вилка без райдера

Опустіть мотоцикл або велосипед на землю. Хитніть підвіску, спочатку стиснувши, потім розтягнувши її. Після стабілізації виміряйте відстань від нижньої точки кріплення вилки до тієї ж точки на рамі або маятнику. Запишіть це значення як L2 у таблицю.

L3 – Передня вилка з райдером

Сідайте на транспортний засіб у повному екіпіруванні та в природній посадці. Хитніть підвіску, як і в попередньому кроці. Після стабілізації помічник має виміряти відстань від нижньої точки кріплення вилки до тієї ж точки на рамі або маятнику. Запишіть це значення як L3 у таблицю.

4. Вимірювання для заднього амортизатора

Вимірювання заднього амортизатора виконується за тією ж методикою, що і для передньої вилки:

L1 – Задній амортизатор розвантажений

Підніміть задню частину мотоцикла або велосипеда так, щоб заднє колесо було відірване від землі, і підвіска була повністю розтягнута. Виміряйте відстань від нижньої точки кріплення амортизатора до нерухомої точки на рамі або маятнику. Запишіть це значення як L1 у таблицю.

L2 – Задній амортизатор без райдера

Опустіть мотоцикл або велосипед на землю. Хитніть підвіску, спочатку стиснувши, потім розтягнувши її. Після стабілізації виміряйте відстань від нижньої точки кріплення амортизатора до тієї ж точки на рамі або маятнику. Запишіть це значення як L2 у таблицю.

L3 – Задній амортизатор з райдером

Сідайте на транспортний засіб у повному екіпіруванні та в природній посадці. Хитніть підвіску, як і в попередньому кроці. Після стабілізації помічник має виміряти відстань від нижньої точки кріплення амортизатора до тієї ж точки на рамі або маятнику. Запишіть це значення як L3 у таблицю.

5. Розрахунок САГ

Після отримання значень L1, L2, і L3, ви можете розрахувати Вільний САГ (Free Sag) і Навантажений САГ (Race Sag):

Free Sag = L1 – L2

Race Sag = L1 – L3

6. Розрахунок САГ у відсотках

Щоб визначити, чи відповідає САГ рекомендованим значенням, розрахуйте його у відсотках від загального ходу підвіски:

Sag (%) = L1 – L3 Загальний хід підвіски × 100%

Висновок

Заміри та налаштування САГ — це важлива процедура, яка значно впливає на поведінку вашого мотоцикла або велосипеда. Регулярно перевіряйте і налаштовуйте підвіску для забезпечення максимальної стабільності, комфорту та безпеки під час їзди.

<